Wednesday, December 10, 2008

Hari Raya Rumah MIL & FIL

Petang pukul 3.30 petang sebelum kakak aku balik perak....aku dh siap2 nk balik kg.Bukit Kuching umah MIL & FIL aku...pastu singgah meru kejap beli bahan utk wat sup,sbb abang cadang nk masak sup GearBox...cmpur skit ngan daging n tulang .....

Sampai sana dh ramai adik beradik, anak sedara dia yang nk balik....xper la...biasa la tu last2 krg kami ler org terakhir yg balik....hehehee

dh borak2 luper psl sup gearbox....lps maghrib diorg sumer dh balik....tenggek ler sup atas dapur....siapkn bahan2....dlm 2 jam+ masak ler tu....dh rezeki anak sedara aku awa n ajik, smpai jer sup pon dh siap....ape lg jamu kat diorg la....si awa xmkn sgt...jg badan kot...ajik plak selera sama cm paman dia gk....si zaim pon join gk....bukan main lg gelagat dia...skit2 thumb up....sedap..sedap hahaa gelak kami kat situ....dh kul 11.30+ mlm nk bertolak balik....skali jalan ngan diorg....diorg balik rantau panjang.....jalan kat pekan sg.buloh jem skit depan skit dh ok sbb lampu isyarat jer....

mata ngantuk....zaim plak dh tido....kena la urut2 skit driver.....dh kenyang mkn biasa la... sampai umah dekat kul 12.30+....

zaim plak malam tu wat hal....tido xlena asyik terbangun jer...tu la penat sgt smpai ngigau...main kuat sgt ngan sepupu dia.....badan sakit2 la kot....

Gaya bkn main syok

Zaim pon nk join gk...nasib dh xde isi kat dlm heheee

Ni kucing org buang....gmba nmpk xcantik
tp bulu dia mmg cantik...
Gmbar umah MIL
ni ms aku datang ari Ahad...belikan barang dapur utk raya

No comments: